woensdag 1 februari 2012

1 februari 2012

Vandaag een rustige dag. We hebben de bio organische tuin van Scad bezocht. Indrukwekkend, ze zijn goed bezig. Bompa Rik, hier  valt heel wat te tuinieren!!!!


Allez, hoe doen ze me dat toch .... En dan een fleske erbij !!!!!
Daarna een uurtje met de mindervalide kindjes bezig geweest. We hebben met ze geknutseld, het ging super en volgens mij vonden ze het ook wel heel fijn.


De lunch vanmiddag was op z´n Indisch. Gegeten op een bananenblad met onze handen. Het was heeeeeeeeeeeeeeerlijk.


 
De namiddag vrij gehad en met een paar hebben we Indisch gekookt. Dat wil zeggen, de groentjes gesneden en een beetje meegeholpen in de keuken. Dat is nogal een werk hier, dat koken. Alles moet zo lang opstaan, en voor alles nog een speciaal kruidje of zelfgemaakt pastaatje. Amai, die dames. Hoedje af voor ze. We eten hier trouwens iedere dag erg lekker.

Vanavond hebben we ook Babu Cletus en zijn vrouw Amali ontmoet. De stichter van Scad. We hebben samen met hun gedineerd en naar zijn verhalen over de start van Scad geluisterd.


Morgenvroeg vertrekken we vroeg richting Kumily, Tekkady. We gaan er vanalles zien, een trekking doen in de `jungle´ op zoek naar een Bengaalse tijger... Verder is deze regio erg bekend om z´n specerijen, dus kleur zullen we genoeg zien.
En keren terug via Madurai, waar we de bekende tempel nog gaan bezoeken.
Dit wil zeggen heel wat uurtjes in ons busje, 6 om te beginnen morgenvroeg.
Enfin, toeristisch weekend. De laptop blijft in het guesthouse. Dus tot zondag of maandag geen nieuws.....

En dan nog speciaal voor juf. Marie Jeanne en de klasgenootjes van mijn lieve Max...
Wat fijn dat jullie iedere dag even lezen hoe het hier gaat. Dat vind ik echt super, een dikke dank u hiervoor Marie-Jeanne. Van mij dan ook een dikke knuffel voor jullie allemaal vanuit het verre Tirunelveli in Zuid India. Het gaat hier allemaal heel goed. Helaas kan ik op de blog nooit helemaal vertellen wat we hier juist allemaal doen en meemaken. Ik probeer een beetje de ervaring te delen maar woorden schieten vaak te kort. Als de juf het goed vindt wil ik wel eens een keertje in de klas wat foto´s komen laten zien en er iets meer over vertellen. Dan kunnen jullie eens zien hoe de kindjes hier leven.
Verder is het hier lekker warm, ver in de 30 graden, da´s nogal een verschil met jullie he. We moeten echt af en toe de schaduw opzoeken en liters water drinken per dag. En af een toe een pintje ´s avonds.
We bezoeken heel veel projecten en dat is allemaal heel interessant. Zouden jullie later ook zeker eens moeten doen!!!! Maar dan ook een blog maken, dan kan ik ook volgen.
Tot maandag allemaal, op de blog!

Dag allemaal, dikke knuffel voor Iefie, Max en Robbe, en nog een fijne dag.
Liefs,
Nicole

1 opmerking:

  1. Lieverd, wat klinkt het toch allemaal geweldig!
    Ik ben trots op je!

    Kus Mila

    BeantwoordenVerwijderen